2009. december 29., kedd

Zellerkrémleves



A zellerhez fűződő kapcsolatom relatíve új keletű, sokáig nem szerettem, még a levesekből is kikotortam. Aztán ahogy nőttem, nődögéltem, megszerettem....az amerikai változatát is. Mostanában külön ügyelek arra, hogy amennyiszer csak lehet, zöldség alapú legyen az ebéd, így ez is gyakran sorra kerül.

  • 250 gr zeller - egy jó nagy db
  • 1 közepes sárgarépa
  • 1 kis fej hagyma
  • 1l csirke alaplé
  • 1/2 pohár tejföl (90 g)
  • só, bors
  • 1/4 tk szerecsendió
  • frissen reszelt parmezán sajt
  • kruton, aki szereti
A zellert és a sárgarépát meghámozzuk, felszeleteljük (zellert hosszúkás darabokra, a sárgarépát karikákra). A felaprított hagymát kis olajon üvegesre pároljuk, ekkor hozzáadjuk a zöldségeket és közepes lángon néhány perc alatt megpirítjuk, majd felöntjük a csirkealaplével. Sóval, borssal és frissen reszelt szerecsendióval ízesítjük. Addig gyöngyöztetjük, míg a zöldségek megpuhulnak.
  1. Míg a zöldségek főnek, a krutont pont el tudjuk készíteni: ehhez megszikkadt fehérkenyér belsejét felkockázzuk, és egy nagyobb, olajjal kikent serpenyőben közepes lángon megpirítjuk - én nem mindig csinálok amúgy..
  2. A megfőtt zeller-és sárgarépaszeleteket turmixgépbe tesszük, és a tejföllel elvegyítve pépesítjük, folyamatosan adagoljuk hozzá a levest. Az egészet visszaöntjük az edénybe, és összeforraljuk.
  3. Frissen reszelt parmezán sajttal és a krutonnal kiváló ebéd vagy vacsora.
Jóóóó étvégyat:-)

Eszter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése